نشست خبری رییس سازمان در گفتگو با دهقان نیوز

سه شنبه 18 آبان 1395
نشست خبری رییس سازمان در گفتگو با دهقان نیوز

رییس نظام مهندسی کشاورزی استان تهران در گفتگو با دهقان نیوز:

"کشاورزی باید علمی شود / مهندسین کشاورزی باید با یک نگاه غیردولتی وارد عرصه شوند".
برای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی باید این بخش را علمی کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران مهمترین رسالت فعالین بخش کشاورزی را ارتقای بهره وری در راستای دستیابی به امنیت غذایی کشور برشمرد.
علیرضا بزرگی در گفتگو با دهقان نیوز تاکید کرد: برای ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی راهی نداریم جز اینکه این بخش را علمی کرده، بدنه غیردولتی بخش کشاورزی را توانمند کنیم و خدمات متنوع دارای مزیت را ارائه بدهیم که اجرای هر کدام از این موارد توسط نظام مهندسی کشاورزی امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه خدمات موجود در بخش کشاورزی مربوط به قبل و بعد از تولید باید متنوع باشد گفت: متاسفانه نتوانسته ایم این مزیت ها را در بخش کشاورزی ایجاد کنیم.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران در ادامه با تاکید بر اینکه مهندسین کشاورزی باید با یک نگاه غیردولتی وارد عرصه شوند افزود: باید شبکه های فنی مهندسی را در بخش کشاورزی نهادینه کنیم تا خدمات مهندسین کشاورزی وارد مزارع شود و تولیدکننده هم با آرامش به تولید بپردازد.
وی خدمات نظام مهندسی کشاورزی را برای سرمایه گذاران بخش کشاورزی، مهم و در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: تقویت خدمات نظام مهندسی کشاورزی نیازمند کمک و حمایت دولت و مجلس است.
بزرگی افزود: از سویی کشاورزان هم باید نظام مهندسی کشاورزی را بعنوان یک پشتیبان در کنار خود ببیند. نظام مهندسی کشاورزی جدا از تولیدکننده نیست و خود را خدمتگزار تولیدکنندگان می داند.
وی در پایان گفت: نظام مهندسی کشاورزی می تواند بازوی اجرایی و اتاق فکر توانمندی برای دولتمردان باشد.

1727
18 آبان 1395 - 0:00