از استاد فرهیخته توسعه روستایی و ترویج کشاورزی ایران پروفسور اسماعیل شهبازی

در محل سازمان تجلیل شد
از استاد فرهیخته توسعه روستایی و ترویج کشاورزی ایران پروفسور اسماعیل شهبازی

در این مراسم علیرضا بزرگی رییس سازمان از مقام علمی دکتر اسماعیل شهبازی تجلیل به عمل آورد.

علیرضا بزرگی گفت :امروز خود کفایی و استقلال سیاسی و اقتصادی ما در گرو مجاهدتها و تلاشهای علمی افرادی چون پرفسور شهبازی است که با جهاد علمی ،کشور را به سمت توسعه هدایت می کنند .
علیرضا بزرگی افزود:امروز مفتخریم که فارغ التحصیلان این رشته با الهام از دستاوردهای علمی امثال دکتر شهبازی ،یافته های پژوهشی موسسات و مراکز علمی کشاورزی را به عرصه های تولید انتقال داده و با توانمند ساختن بهره برداران ، خود اتکایی و استقلال کشور را به ارمغان می آورند.
وی یکی از ویژگی های بارز پروفسور شهبازی را داشتن مدیریت دانش عنوان نمود و گفت : یکی از مشکلاتی که در بخشهای علمی ما وجود دارد نداشتن مدیریت در ترویج و اشاعه علم و مفاخری است اما ایشان توانسته با مدیریت دانش ،زمینه های کشاورزی نوین در روستا ها را فراهم سازد .
بزرگی افزود :تجلیل از مقام آقای پروفسور شهبازی و همچنین تجلیل از دیگر مفاخر و فرهیختگان تجلیل از یک شخص نیست بلکه تجلیل از مجاهدتهای عالمانه دانشمندان است
وی گفت:اگر به دنبال کار فرهنگی و نشر علم ودانش درسطح جامعه هستیم یکی از بهترین کارها تجلیل از بزرگان علمی است
وی افزود: این اقدامات در راستای دیدگاههای مقام معظم رهبری است که توسعه کشور را برمحور علم و فناوری و دانش عنوان می کند.
"دکتر اسماعیل شهبازی در سال 1315 در شهر نهاوند متولد شد و مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته ترویج کشاورزی در دانشگاه آمریکایی بیروت کسب کرد و مدرک دکترا را از دانشگاه تولوز فرانسه در سال 1357 کسب نمود .
وی تاکنون 12 کتاب علمی نوشته و 4 کتاب نیز در رشته کشاورزی ترجمه نموده و مجری 9پروژه تحقیقاتی در کشور بوده و در سال 1381 به عنوان چهره ماندگار کشاورزی ایران معرفی شد."

1349
24 مرداد 1395 - 0:00