سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی

راه اندازی شد
سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی


سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رییس سازمان نظام دامپزشکی، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی و کارشناسان صدور مجوزها راه اندازی شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، این سامانه در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسریع امور بهره برداران، کاهش زمان، شفاف سازی خدمات، توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی و آماده اجرا توسط دو نظام در سراسر کشور شد.
احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بر استفاده از علم و تکنولوژیهای روز دنیا تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات به بهره برداران در همه جای کشور باید یکسان و مناسب باشد و هزینه پرداختی متناسب با خدمت دریافتی انجام گیرد.
کبیری، سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و دامپزشکی را حلقه واسط میان بهره برداران و اعضاء این دو سازمان و دولت دانست و افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه ما در سازمان مربوط به صدور مجوزها می باشد که قطعا با آموزش همکاران می توانیم این خدمات را با سرعت، دقت و سهولت به بهره برداران ارائه دهیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به فعالیت یکساله سامانه صدور مجوزهای سازمان اشاره کرد و گفت: سازمان بمنظور تسهیل فرآیند صدور مجوزها اقدام به طراحی و اجرای سامانه صدور مجوزها در سازمان نمود و یکسال گذشته این سامانه در استانها فعال بود و از این پس مطابق سیاستهای وزارتخانه در سامانه یکپارچه، مجوزها صادر می گردد. وی خواستار حمایت و پشتیبانی دولت برای فراهم نمودن زیرساخت های لازم در سازمان برای ارائه خدمات مطلوب در صدور مجوزها شد.
samane-mojavez-03
کریم احمدی، رییس مرکز فناوری اطلاات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی در این کارگاه آموزشی اعلام کرد: در حال حاضر صدور ۲۷ مجوز و ۶۰ خدمت در پنج استان که به عنوان پایلوت بودند توسط سامانه یکپارچه صدور مجوزها انجام می شود.
وی چشم اندازهای استفاده از فناوری های روز ارتباطی و توسعه الکترونیکی را توانمندسازی دولت برای کارآفرینی، عرضه موثر خدمات الکترونیکی یکپارچه، توانمندسازی و رضایت شهروندان برای دسترسی به خدمات الکترونیکی عنوان کرد.
احمدی با اشاره به اینکه ایران در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در رتبه ۱۰۲ جهان قرار دارد، بیان کرد: ما از نظر رتبه جهانی، وضعیت مطلوبی در حوزه IT نداریم و این در حالی است که بعضی از کشورهای منطقه مانند بحرین، ترکیه و قزاقستان در رتبه جهانی بهتری از ما قرار دارند.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی بر ثبت نام در دوره های آموزشی مجازی فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت: کارکنان وزارت جهادکشاورزی و همچنین کارکنان دو نظام می توانند در این دوره ها ثبت نام کنند. برای آموزش ۸۰ هزار نفر از کارکنان برنامه ریزی شده است و درحال حاضر ۸ هزار نفر در استان ها برای شرکت در این دوره های آموزشی ثبت نام کرده اند.
قائم مقام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه با راه اندازی سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی، هیچ مجوز دستی و کاغذی انجام نخواهد شد، بیان کرد: این سامانه در راستای توسعه دولت الکترونیکی و ارایه خدمات بهتر به بهره برداران راه اندازی شد و امیدواریم با توسعه بهتر این خدمات، فضای کسب کار در حوزه کشاورزی نیز تسهیل شود.
وی با اشاره به اینکه تنوع مکانی و شغلی وسیعی در زمینه صدور مجوزهای کشاورزی داریم، اظهار داشت: در سه سال اخیر در دولت تدبیر و امید بخش کشاورزی شاهد اقدامات بی نظیری بوده است که ناشی از مدیریت و نظارت مستمر وزیر جهادکشاورزی و تدوین برنامه های دقیق است.
قاسمی زانیانی با بیان این که ۳۵ درصد از فضای کسب و کار کشور، سهم بخش کشاورزی است، بیان داشت: طی سه سال اخیر در دولت تدبیر وامید ، سهم کشاورزی در فضای کسب و کار ۲۰ درصد بهبود پیدا کرده و یکی از شاخص های این بهبود، اصلاح فرآیند های صدور مجوزهای کشاورزی است.
وی بر تسهیل نظام سلامت اداری در ارائه خدمات تاکید و اشاره کرد: سامانه متمرکز صدور مجوزهای کشاورزی با افزایش کارآمدی و کارایی موجب ارتقای بهره وری و در نتیجه استفاده بهینه از زمان می شود ضمن آن که شفافیت خدمات افزایش و تبعیض، فساد و رانت ها کمتر خواهد شد.

محمدرضا صفری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور واگذاری تصدی گری ها به سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی را نشانه اعتماد وزارت جهاد کشاورزی به این دو بخش غیر دولتی خواند و گفت: اکنون کارها با هزینه کمتر و با دقت بیشتر و روانتر در این دو نظام انجام می گیرد.
وی با اشاره به عضویت ۳۴ هزار نفر در این سازمان، اظهار داشت: با ارتباط گیری در بستر نرم افزار، صدور پروانه ها در حوزه دامپزشکی را به صورت الکترونیکی آغاز کرده ایم.
صفری سپس خواستار حمایت زیرساختی از این سازمان شد و افزود: این گونه حمایت ها در واقع سرمایه گذاری است که منجر به بهبود برنامه های وزارتخانه می شود.

1644
14 مرداد 1395 - 0:00