وزیر جهاد کشاورزی با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

دیدار کرد
وزیر جهاد کشاورزی با اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

وزیر جهادکشاورزی به همراه تعدادی از معاونین و مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سازمان حضور یافتن.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی به همراه عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه ریزی و اقتصادی، محمدعلی جوادی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، حسن رکنی، معاون امور تولیدات دامی، محمدعلی طهماسبی، معاون امور باغبانی، شاهرخ رمضان نژاد، مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی و محمود فتاح الجنان، مدیرکل امور استانها در جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی حضور یافت.

وزیر جهادکشاورزی در جمع اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: توسعه خدمات کشاورزی در قالب فعالیت های سازمان، می تواند نقطه عطفی در پیشرفت و ارتقای بهره وری کشاورزی باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، وزیر جهادکشاورزی شامگاه دیروز به همراه تعدادی از معاونین و مدیران در سالن جلسات سازمان حضور یافت و با اعضای شورای مرکزی به بحث و تبادل نظر در حیطه وظایف و همکاری های دو جانبه پرداخت.
در این نشست، رییس شورای مرکزی، ضمن ارائه اطلاعات و شرح وظایف تعیین شده برای سازمان نظام مهندسی کشاورزی از ابتدای تاسیس، به کالبدشکافی نیازها و درخواست هایی ورود کرد که همگی در راستای ارتقای بهره وری با حضور مهندسین کشاورزی عضو سازمان و سطح آگاهی بهره برداران ختم می شود.
احمد کبیری از صفر شدن بودجه مستقل سازمان از سال ۸۴ به بعد خبر داد و تنها کمک های مالی وزارتخانه را ناجی این نهاد غیردولتی دانست.
از جمله درخواستهایی که توسط رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این جلسه اعلام شد می توان، بهره گیری از کارشناسان رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در امور کارشناسی مورد نیاز، ابلاغ پذیرش رتبه بندی سازمان توسط وزیر به زیرمجموعه های وزارتخانه، واگذاری بخشی از مراکز آموزشی وزارت جهادکشاورزی به سازمان به منظور برگزاری آموزش های مهارتی، کمک وزارتخانه برای احیای ردیف بودجه سازمان، بهره گیری از توان علمی و تخصصی عوامل فنی و تخصصی سازمان به منظور ارتقای ضریب نفوذ دانش، لحاظ کردن امتیاز گواهینامه های آموزشی سازمان در ارتقای شغلی کارکنان وزارت جهادکشاورزی و کمک وزارتخانه در واگذاری اماکن در اختیار سازمان یا واگذاری زمین به استان ها را عنوان کرد.
وزیر جهادکشاورزی نیز در این دیدار ضمن ارج نهادن به جایگاه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور، به تشریح مشکلات موجود در بخش پرداخت و گفت: هم اکنون کشاورزی کشور از نداشتن خدمات رنج می برد.
محمود حجتی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته کارها به صورت تخصصی دنبال می شود، افزود: اما این شکل از خدمات کشاورزی هنوز در ایران شکل نگرفته و باید برای رسیدن به این هدف تلاش کرد.
به گفته وی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، می تواند با ارتقا و توسعه سطح خدمات در بخش، فعالیت های خود را دنبال کرده و در این راستا به اقتصادی و حرفه ای شدن کلان کشاورزی کمک کند.
حجتی با بحث به رسمیت شناختن رتبه بندی سازمان، موافقت کرده و معتقد بود که سازمان باید با تلاش و پیگیری های مداوم، این موضوع را دنبال کند و به هیچ عنوان از حق قانونی خود کوتاه نیاید. زیرا این قبیل مشکلات در سازمان های دیگر نیز وجود داشته، اما با تلاش و کوشش حل خواهد شد.
در ادامه رییس سازمان شیلات کشور نیز عنوان کرد: نظام مهندسی کشاورزی، ظرفیت های فراوانی دارد که می تواند در راستای تقویت بخش کشاورزی مثمر ثمر باشد.
حسن صالحی گفت: به واسطه فعالیت های گسترده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، این نهاد غیردولتی با ارگان های بسیاری از جمله محیط زیست، وزارت نیرو و وزارت جهادکشاورزی تعامل داشته و همکاری می کند. بنابراین می توان با تشکیل کارگروهی مستقل، تمام فعالیت ها را در بخش های مختلف دنبال کرد و برای هر کدام نقشه راهی جداگانه نوشت.

گفتنی است در ساعات پایانی این نشست، برخی اعضا درخواست های خود را با وزیر جهادکشاورزی در میان گذاشته و مباحث مختلفی را از جمله رسیدگی به مشکلات بحران آب و استفاده از دانش آموختگان عضو سازمان در این حوزه، تداخل فعالیت های سازمان با نظام صنفی کشاورزی، حمایت های بیشتر وزارتخانه از این جامعه بزرگ و ارائه به موقع تعرفه ها از طرف وزارتخانه را مطرح کردند و درباره موضوعات مهم بخش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

1315
30 خرداد 1395 - 0:00
IMG-4788