مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

تمامی فعالیت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی گنجانده شود
مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، غضنفری در جلسه هم اندیشی و کارگاه آموزشی طرح توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ به اهمیت توسعه کشت ها ی گلخانه ای اشاره کرد و گفت: امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نام گذاری شده است و توسعه کشت گلخانه ای نیز از محوری ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

وی تاکید کرد: باید تمامی فعالیت ها در چارچوب این شعار گنجانده شود، چراکه فرمایش مقام معظم رهبری مسئولیت شرعی و اداری برای ما ایجاد کرده است.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: ستاد فرماندهی نیز برای سال جاری تمامی فعالیت های ما را در بعد کمی و کیفی مشخص و لحاظ کرده است.

غضنفری با اشاره به اینکه توسعه کشت گلخانه ای از مهمترین موضوعات است، بیان داشت: توسعه کشت گلخانه ای دانش به روز و جمع کل تجارب است؛ این نوع کشت به حداکثر رساندن بهره وری در زمینه آب و خاک و ارزش افزوده برای کشاورز را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در هر مورد اگر نقصی وجود دارد باید در مورد آن کنکاش شود تا از این طریق بتوانیم به جامعه هدف برسیم.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: باید نسبت به ساخت گلخانه آگاهی داشته باشیم؛ زمانیکه دانش کامل باشد به درستی توجیه و در کار مسلط می شویم.

غضنفری تصریح کرد: کشاورزان به عنوان بهترین صنف باید توجیه شوند؛ اگر به درستی وظایفمان را انجام دهیم قطعا در تمامی بخش ها خصوصا باغبانی و ... افزایش بهره وری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: توسعه کشت گلخانه ای در 2 هزار هکتار رقم بالایی نیست؛ استان تهران ویترین کشور است و این نوع کشاورزی زیبنده پایتخت نیست.

غضنفری همچنین به آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: ایران، کشوری خشک و نیمه خشک است بنابراین از طریق آبیاری سنتی مقدار زیاد آب هدر می رود بنابراین در این راستا باید ابزار لازم را تعریف کنیم ضمن اینکه مشوق های خوبی نیز داریم.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان داشت: زمانیکه از ابزارهای پیشرفته آبیاری استفاده کنیم، به طور حتم راندمان آبیاری بالا می رود و هزینه ها کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: باید خلاء ها را با توان مدیریتی و کارشناسی حل و فصل کنیم.

غضنفری به توسعه کشت کلزا اشاره کرد و گفت: ارقام بذر در سنوات گذشته تولید مطلوبی نداشت این در حالی است که ارقام جدید با عملکر بالا تعریف شده است.

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بخش کشاورزی با معضلی به نام مکانیزاسیون رو به رو است، این امر نباید فقط در یک دستگاه تراکتور دیده شود، بلکه در عام لحاظ گردد. وی تاکید کرد: باید از ابزارهای جدید در راستای کاهش هزینه ها استفاده کرد.

غضنفری بیان داشت: امسال که به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است باید شهرستان ها سهم خود را در حداقل ها بدانند و در راستای افزایش حداکثری فعالیت ها باشند.

1390
28 اردیبهشت 1395 - 0:00