جایگزینی ماهی خاویاری با ماهی قزل آلا به دلیل نیاز آبی کمتر

در راستای برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی برای افزایش ماهیان خاویاری
جایگزینی ماهی خاویاری با ماهی قزل آلا به دلیل نیاز آبی کمتر

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، نغمه نظری در خصوص سایت پرورش ماهی خاویاری گفت: این مجموعه وابسته به سازمان اقتصادی کوثر است که در راستای عینیت بخشیدن به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: سایت آبزی اکسیر کوثر با استفاده از کمترین میزان آب و با هدف افزایش تولید در واحد سطح و غنی کردن آب کشاورزی و همچنین حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری احداث شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: هدف نهایی طرح، تولید 200 تن گوشت، 20 تن خاویار و در نهایت اقدام به تکثیر چهار گونه مهم ماهی خاویاری است.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر ماهی اربرون، اوزون برون، شیر ماهی و سیبری از جمله ماهیان تولیدی در سایت هستند، بیان داشت: زیستگاه اصلی این ماهیان دریای خزر است و این ماهیان فسیل زنده هستند.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به دریای خزر از جمله آلودگی آب ها، ساخت سدها و نیز صید بی رویه حیات این ماهیان را به خطر انداخته است، این سایت می تواند به عنوان یک اندوخته ژنتیکی نیز محسوب شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برنامه ریزی اقتصاد مقاومتی برای افزایش ماهیان خاویاری گفت: برنامه استان تهران جایگزینی ماهی خاویاری با ماهی قزل آلا است که نیاز آبی کمتری دارد.

وی بیان داشت: ماهیان دریای خزر شدیدا دچار کاهش شده اند که این امر حاصل آلودگی آب های دریای خزر و صید بی رویه توسط کشورهای حاشیه ای است.


1171
26 اردیبهشت 1395 - 0:00