هفدهمین جلسه توسعه کشت های گلخانه ای تشکیل شد

توسعه کشت گلخانه ای و وارد کردن محصولات خارج فصل به بازار
هفدهمین جلسه توسعه کشت های گلخانه ای تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری در هفدهمین جلسه توسعه گلخانه ها که در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برگزار شد، به اهمیت توسعه گلخانه ها اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه ای علاوه بر اینکه می تواند در میزان تولید، بهره وری آب و اشتغالزایی تاثیر داشته باشد، می تواند با برنامه ریزی ، محصولات خارج فصل را هم وارد بازار کند.

وی ادامه داد: با وارد کردن محصولات خارج از فصل به بازار، می توان برای کشاورزان انگیزه اقتصادی ایجاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به تولید برنامه های کشاورزی در صداو سیما تاکید کرد و گفت: باید برنامه هایی در راستای تنوع کشت تولید در سانه های ملی پخش شود، تا با تکرار این برنامه ها، کشت محصولاتی که قابلیت گلخانه ای دارند، معرفی و سبب جذب سرمایه گذاران شود.

منصوری بیان داشت: همچنین باید محصولات با تنوع، در پژوهشکده سبزی و صیفی کشت شود تا مورد بازدید و ترویج کشاورزان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازه های گلخانه های باید سبک، ارزان و مستحکم باشد، ادامه داد: باید هزینه های تولید، کمتر شود اما این بدین معنی نیست که گلخانه ها به صورت سنتی احداث گردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: برای ترویج کشت گلخانه ای در پنج روستا به صورت آزمایشی، گلخانه ها با سازه های ارزان و سبک ساخته شوند و همه روستاییان نیز از آن الگو برداری کنند.

منصوری در ادامه مطالب فوق گفت: در این راستا با اتاق بازرگانی نیز صحبت هایی صورت گرفته تا بر موضوع سازه های سبک و ارزان قیمت کار شود.

1138
25 اردیبهشت 1395 - 0:00
IMG-3488 (26).jpg