مبارزه با علف های هزر مزارع جو و گندم اسلامشهر

مبارزه با سن مادر در بیش از 2 هزار هکتار
مبارزه با علف های هزر مزارع جو و گندم اسلامشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، امیری با ارائه گزارش عملکرد جهاد کشاورزی اسلامشهر گفت: مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو شهرستان اسلامشهر در سطح 2 هزار و 768 هکتار مزارع گندم و 2 هزار و 76 هکتار مزارع جو با سطح سمپاشی سه هزار و 507 هکتار پهن برگ و چهار هزار و 255 هکتار نازک برگ با سموم مجاز معرفی شده از سازمان حفظ نباتات از اواسط اسفند تا اواخر فروردین ماه انجام شده است.

امیری ادامه داد: همچنین مبارزه با سن مادر در مزارع گندم و جو شهرستان در سطح 2 هزار و 580 هکتار با استفاده از 27 دستگاه سمپاش پشت تراکتوری و هشت دستگاه توربولاینر در روستاهای تحت پوشش انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر تصریح کرد: تراکم سن مادر مزارع غلات شهرستان، امسال زیر نرم مبارزه و متوسط 2-3 عدد در متر مربع بوده است اما جهت کاهش خسارت و حذف سن مادر قبل از تخم ریزی و به تبع آن کاهش تراکم پوره سن در متر مربع و کاهش خسارت کمی و کیفی آفت مورد نظر مبارزه در مزارع انجام شده است.

وی بیان داشت: در رابطه با خرید جو (خرید قیمت تضمینی) نیاز به دریافت مدارک کشاورزان است که از طریق نصب بنر و ارسال پیامک کوتاه توسط کارشناسان واحد زراعت شهرستان و به منظور ثبت در سایت بورس و مراکز خرید جو اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

گفتنی است، کارگاه های آموزشی در رابطه با علف های هرز و مبارزه با سن گندم در مرحله سن مادر و پوره در فروردین و اردیبهشت سال جاری در مراکز تعاونی های تولید شهرستان به صورت عملی همراه با بازدید میدانی و با حضور کشاورزان برگزار شده است.

1235
22 اردیبهشت 1395 - 0:00