شرایط و ضوابط صدور مجوز برای زنجیره تولید شیر و گوشت

اعلام شد
شرایط و ضوابط صدور مجوز برای زنجیره تولید شیر و گوشت

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، شرایط و ضوابط صدور مجوز برای زنجیره تولید شیر و گوشت مطابق موارد ذیل می باشد.
1-اتحادیه ها و شرکت های تعاونی شیر و گوشت قرمز برای تشکیل و ایجاد زنجیره و اخذ مجوز در اولویت بوده و اساساً هدف از ایجاد زنجیره استفاده از ظرفیت های موجود در شرکت های تعاونی در جهت هم افزایی توان بهره برداران بخش و دست یابی به حداکثر منفعت برای تولید کننده و کاهش حاشیه بازار می باشد.
2-دارا بودن حداقل دو حلقه از زنجیره ضروری است متقاضیان حقوقی یا حقیقی جهت اخذ زنجیره الزما باید واحد تولید کننده شیر برای زنجیره تولید شیر واحد تولید کننده گوشت برای زنجیره تولید گوشت را ارائه نمایند بعبارت دیگر متقاضیانی با دو حلقه از زنجیره و بدون داشتن واحد داشتی و پروار بندی نمی توانند جهت اخذ مجوز زنجیره اقدام نمایند.
3-در خصوص زنجیره تولید شیر دو حلقه زنجیره ارائه شده توسط متقاضی برای اخذ مجوز الزما باید قابلیت تولید محصول بسته بندی یا فرآوری شده به بازار مصرف داشته باشد بعنوان مثال ارائه مزرعه تولید شیر و مرکز جمع آوری شیر برای اخذ مجوز کافی نیست ولی در صورت ارائه مزرعه تولید شیر و کارخانه یا بسته بندی تولید شیر می توان نسبت به اخذ مجوز اقدام نمود.
4-در صورتیکه واحد تولید کننده شیر بعنوان یکی از حلقه های زنجیره ارائه شود ظرفیت واحد یا واحد های تولید کنند (چنانچه به صورت شرکت تعاونی اداره می شود) نباید کمتر از 500 راس مولد بوده و مطابق با آن چنانچه متقاضی کارخانه فرآوری مواد لبنی را بعنوان حلقه دوم زنجیره ارائه نماید ظرفیت آن نیز نباید کمتر از 15 تن در روز باشد.

 

1357
19 اردیبهشت 1395 - 0:00