ساماندهی کوچ و استقرار زنبورداران در منطقه لار

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد
ساماندهی کوچ و استقرار زنبورداران در منطقه لار

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، احمد مینایی جاوید در خصوص برگزاری جلسه ساماندهی کوچ و استقرار زنبورداران در منطقه لار گفت: در این جلسه مقرر شد که توسط اتحادیه زنبورداران استان تهران و نماینده ای از استان مازندران، اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شمیرانات تیمی برای شناسایی نقاطی که در منطقه لار زنبوردار می تواند استقرار یابد، شناسایی شود.

وی ادامه داد: طی سال های گذشته زنبورداران بر اساس دسترسی بهتر در منطقه استقرار می یافتند این در حالی است که امسال با نصب جی پی اس در منطقه، زنبورداران محل استقرار خود را پیدا می کنند و دیگر تغییر نمی دهند.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: در این جلسه بر اساس ارائه نقطه نظرات اتحادیه بر بحث ساماندهی تاکید شد و به ازدیاد زنبورداران به این منطقه اشاره گردید.

مینایی بیان داشت: همچنین اتحادیه زنبورداران استان مازندران موظف گردید،فهرستی از زنبورداران را بر اساس قدمت، تعداد کلنی ها و استمرار که قبلا به منطقه لار می آمدند را برای استقرار تهیه کند، که در این فهرست اولویت با زنبورداران استان تهران است. وی ادامه داد: زمین اختصاص شده به این طرح 78 هزار هکتار است و بر اساس پوشش گیاهی باید مشخص شود که چه نقاطی شرایط استقرار زنبور را دارند.

مدیر طیور دام جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه به طور حتم، با اجرای این طرح تولید عسل افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه ساماندهی،افزایش تولید، ممانعت از تردد بسیار در منطقه لار و در مجموع حفظ منابه طبیعی بود.

گفتنی است، جلسه ساماندهی کوچ و استقرار زنبورداران در منطقه لار با حضور اتحادیه زنبورداران استان تهران و مازندران، ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات برگزار شد.

1139
18 اردیبهشت 1395 - 0:00