دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با آیت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اهمیت کشاورزی برای جوامع بشری، به ظرفیت‌ها، زمینه‌ها و موانع رشد کشاورزی در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین کارها توجه به محصولات جانبی کشاورزی و همچنین بسته‌بندی و نگهداری آنها برای عرضه مناسب به بازار مصرف و صادرات است.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با بیان اینکه «اخیراً گزارشی درباره کود نانویی خواندم»، افزود: خوب است متخصصان کشور این مسئله را در مراکز تحقیقاتی بررسی و براساس ویژگی‌های جغرافیایی، برای رشد گیاهان، درخت‌ها و افزایش محصولات کشاورزی و حتی پرورش آبزیان و تصفیه آبها آزمایش کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر اصلاح بذر و نهال محصولات متنوع تأکید کرد و گفت: اخیراً فیلمی از اصلاح میوه عناب براساس درختی که از آسیای میانه آورده‌اند، دیدم که اندازه میوه بزرگ‌تر از عناب‌های معمولی و سرشار از پروتئین بود.
وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به کشاورزی کشور، افزود: گستردگی واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور که تنوع آب و هوایی دارد، فرصتی مناسب برای تقویت کشاورزی است که خوب است متخصصان و مهندسان این بخش، با دانشگاه آزاد همکاری کنند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: بحران آب برای آینده جهان به‌خصوص، برای ایران جدّی است و آینده‌نگری حکم می‌کند که متخصصان و محققان، پژوهش‌های بنیادی و میدانی کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری طرح‌های مربوط به کشاورزی در دولت سازندگی، به تعاونی‌های کشاورزی و وظایف آنها اشاره کرد و افزود: یکی از آثار آن کار، ارتباط متخصصان با کشاورزان در میدان کار بود که مطمئناً بهره‌وری را ارتقا می‌بخشید.
وی طرح تجمیع اراضی کشاورزی را یکی دیگر از قوانین خوب کشور دانست و گفت: موانع و محدودیت‌هایی ایجاد کردند که جلو اجرای درست آن قانون را گرفتند که با هر نگاهی، به ضرر کشاورزی است.
در آغاز این دیدار، احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌ها، به بیان مشکلات بخش کشاورزی و ارائه پیشنهادها در جهت رونق تولیدات کشاورزی پرداخت.

1670
15 اردیبهشت 1395 - 0:00