یازدهمین جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه ای استان تهران تشکیل شد

بررسی پیشرفت فیزیکی طرحهای توسعه کشت های گلخانه و روند جذب تسهیلات بانکی
یازدهمین جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه ای استان تهران تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، یازدهمین جلسه توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ استان تهران با حضور تمامی اعضای ستاد، در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان تهران برگزار گردید.
علی اشرف منصوری ضمن ضرورت و اهمیت توجه به تنوع کشت و توسعه گلخانه ها، بیان داشت: تولیدکنندگان گلخانه ای با تجربه، بازار بزرگ عرضه، مراکز علمی و پژوهشی و اقتصادی بودن کشت گلخانه ای، از جمله فرصت های موجود در استان است که رسالت بخش تحقیقات کشاورزی را سنگین تر می نماید.
ایشان در ادامه افزود: مرکز تحقیقات می تواند با برنامه ای مدون و با تکیه بر استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی پاسخگوی نیازهای فنی و علمی بهره برداران گلخانه ای باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در خصوص جمع آوری نیازهای فنی گلخانه ها بیان داشت: با توجه به ایجاد گلخانه در مرکز تحقیقات کشاورزی و از طرفی نیازهای فنی و علمی مدیریت باغبانی ، اولویت ها و سیاست ها، تدوین و پس از تصویب به مرکز تحقیقات کشاورزی ابلاغ شود.
وی برای تسهیل و رفع موانع متقاضیان تسهیلات بانکی راهکارهایی را بیان کرد که ازجمله آنها می توان به دو مورد ذیل اشاره کرد:
ـ بانک کشاورزی، متقاضیان تسهیلات بانکی را که در مرحله عقد قرارداد می باشند و قادر به پرداخت کامل سهم الشراکه بصورت یکجا نمی باشند، متناسب با پرداخت ا قساط، سهم متقاضی دریافت نماید و در این خصوص حداکثر مساعدت را به عمل آورد.
ـ همچنین طرح هایی که به بانک معرفی شده اند و به خاطر کسری وثیقه مجبور به تعدیل و کاهش سطح اجرای گلخانه می باشند، نیاز به اصلاح و تغییر مساحت مندرج در پروانه تاسیس نمی باشد و متقاضی به صورت فازبندی مابقی مساحت را ادامه دهد.
منصوری به مدیران شهرستان ها دستور داد تا پرونده متقاضیان جدید را حداکثر تا 15 اسفند سال جاری پذیرش نموده و به بانک کشاورزی ارسال و پرونده های انصرافی و عودتی را سریعاً تعیین تکلیف نمایند.
در پایان رییس اعتبارات شعب بانک کشاورزی استان تهران در خصوص پیشرفت فیزیکی جذب تسهیلات نرخ سود ترجیحی گفت: از آغاز طرح تاکنون 16 فقره پرونده به ارزش 74345 میلیون ریال پرداخت گردیده است و در هفته آتی تعداد آن افزایش خواهد یافت.

 

1613
14 بهمن 1394 - 0:00