بهره وری سامانه های نوین آبیاری با مشارکت فعال

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزایش می یابد
بهره وری سامانه های نوین آبیاری با مشارکت فعال

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی در جمع اعضای شورای مرکزی با بیان این مطلب گفت: بهره برداری از پروژه های آبیاری تحت فشار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لازم است پس از استقرار سامانه آبیاری آموزشهای لازم در زمینه چگونگی بکارگیری، سرویس و نگهداری به کشاورزان داده شود.
کبیری بر نظارت فنی در دوره بهره برداری از سامانه های نوین آبیاری تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیلهای موجود، سازمان می تواند در مرحله بهره برداری به دولت و بهره برداران با اعتبارات دولتی یا نظام تعرفه ارائه خدمات نماید.
وی راه اندازی دبیرخانه ویژه پیاده سازی نظام فنی مهندسی در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سازمان را در راستای مشارکت بیشتر سازمان در توسعه سامانه های نوین آبیاری در سطح کشور دانست و بیان کرد: با توجه به تجربه موفق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی در اجرای سامانه های نوین آبیاری دبیرخانه ویژه ای در استان تشکیل شد.
رییس شورای مرکزی یکی از پروژه های مهم برنامه اقتصاد مقاومتی وزارت جهادکشاورزی را پروژه توسعه سامانه های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت تشکل های تخصصی و صنفی برای ظرفیت سازی، توانمند سازی، کنترل و نظارت یکی از الزامات این پروژه است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی که تنها مرجع رسمی و قانونی که میتواند در چنین جایگاهی قرار گرفته و نسبت به انجام وظایف مذکور اقدام نماید، سازمان است.
در جلسه شورای مرکزی حمیدرضا شمسی خانی، دبیر دبیرخانه ویژه پیاده سازی نظام فنی مهندسی در اجرای سامانه های نوین آبیاری در سازمان به ارائه طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در قالب دو سناریو مختلف پرداخت.
اعضای شورای مرکزی در بخش دیگری به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص طرح توسعه سامانه های نوین آبیاری و نحوه مشارکت سازمان در این طرح پرداختند.

1520
28 فروردین 1395 - 0:00