تولید 3 میلیون و 500 هزارتن سیب در کشور

تولید 3 میلیون و 500 هزارتن سیب در کشور
تولید 3 میلیون و 500 هزارتن سیب در کشور

مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال 3.5 میلیون تن سیب در کشور تولید شد، گفت: تاکنون ۱۱۱ هزار تن سیب به کشورهای مختلف صادر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از فارس،رمضان روئین‌تن در مورد ذخیره‌سازی سیب برای شب عید اظهار داشت: ذخیره‌سازی این میوه برای شب عید توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شد و به پایان رسیده است.
وی افزود: 22 هزار تن سیب برای شب عید در استان‌هایی که از امکانات ذخیره و سردخانه‌ای برخوردارند ذخیره شده است.
مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: امسال حدود 3.5 میلیون تن سیب در کشور تولید شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون 111 هزار تن سیب صادرات شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم به 300 هزار تن هم افزایش یابد.
روئین‌تن بیان داشت: صادرات سیب به علت وضع تعرفه هزار تومانی کشور عراق برای این محصول مدتی با مشکل مواجه شد، اما با رفع این مشکل و برداشته شدن تعرفه، صادرات آن به روال قبل برگشت.
وی با بیان اینکه تعرفه صادرات سیب و محصولات کشاورزی ایران به روسیه بالاست، بیان داشت: سیب ایران به 20 کشور جهان صادر می‌شود و 90 درصد آن به کشورهای عراق، ترکمنستان، امارات متحده عربی، پاکستان و افغانستان صادر می‌شود.
مدیرکل میوه‌های سردسیری و نیمه‌سردسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قیمت سیب در بازار‌های جهانی کیلویی 7 دهم دلار تا 1.3 دلار است و سیب صادراتی ایران بر مبنای پایه صادراتی گمرک از نیم دلار بالاتر بوده است

1054
12 اسفند 1394 - 0:00