راه اندازی سامانه حسابداری نظام مهندسی کشاورزی در همه استان ها

تنظیم حق الزمه و قراردادهای استخدامی بر اساس دستورالعمل جدید اداری و استخدامی
راه اندازی سامانه حسابداری نظام مهندسی کشاورزی در همه استان ها

احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در جمع رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور در بندرعباس با بیان این مطلب گفت: طبق قانون افزایش بهره وری رتبه بندی اشخاص حقیقی و حقوقی برعهده نظام مهندسی کشاورزی می باشد و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران، به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، همایش رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور با حضور رییس و معاونین سازمان مرکزی، استاندار هرمزگان، رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و رؤسای ۳۱ استان، در محل سالن همایش مدیریت شهرستان در بندرعباس برگزار شد.
حمیدرضا نصیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان اولویت های سازمان استان هرمزگان را شناسایی پتانسیل ها اعلام کرد و گفت: افزایش تعامل و ارتباط بین دانش آموختگان جویای کار و سرمایه گذاران از اولویت های این سازمان است.
نصیری با ابراز خرسندی از برگزاری همایش رؤسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در نخستین روز از هفته مهندسی اظهار داشت: تلاقی نخستین روز مهندس با برگزاری همایش را به فال نیک گرفته و امیدواریم این همایش در جهت مهندسی کردن کشاورزی مثمر ثمر باشد.
احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به برگزاری جلسات شورای مرکزی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در طول یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: حضور وزیر نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای مرکزی زمینه تعامل بیشتر سازمان را با دستگاه های مربوطه فراهم نمود.
کبیری با تاکید بر اهمیت دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی این دیدار که با حضور اعضای شورای مرکزی در قم انجام شد، سازمان توانست درخواست های خود را مطرح و بر احیای ردیف بودجه سازمان نظام مهندسی کشاورزی تاکید نماید.

وی به رسمیت شناختن رتبه بندی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی را خواستار شد و گفت: طبق قانون افزایش بهره وری رتبه بندی اشخاص حقیقی و حقوقی برعهده نظام مهندسی کشاورزی می باشد که در اصلاحیه قانون تاسیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این بحث شفاف سازی شده است.
کبیری ضابطه مند کردن فعالیت های کشاورزی را از اهداف تشکیل سازمان عنوان کرد و افزود: در سال جاری چند تفاهم نامه منعقد شد که اخیرا توافق نامه شیلات منعقد شد. امیدواریم با اجرایی شدن این توافقنامه گام موثری در بهبود وضعیت شیلات برداشته شده است.
در این همایش جاسم جادری، استاندار هرمزگان اظهار داشت: هرچند نظام مهندسی کشاورزی سازمانی نوبنیان تر از سایر سازمان های مرتبط با کشاورزی است اما تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه راه توسعه واقعی و پویا سازی بدنه اقتصاد کشور، حرکت به سمت خصوصی سازی واقعی است، افزود: برای پویا سازی و فعال سازی ظرفیت های طبیعی و خدادادی کشور راهی جز اعتماد به بخش خصوصی و به طور واقعی نداریم.
وی با بیان اینکه دولت باید در بخش امنیت و سیاست خارجی نقش آفرین باشد، یادآور شد: منظور از بخش غیر دولتی، سازمان های خصوصی نیست، چرا که امروز سازمان هایی از این دست در کشور وجود دارد که بعضا دارایی هایشان از ده ها دولت بیشتر است که این جرات و توان رقابت را از بخش خصوصی می گیرد که نتیجه آن عدم رشد قابل انتظار از بخش های مختلف است.
جادری با اشاره به اینکه امروز در کشور وجود چنین شرکت هایی در بخش کشت و صنعت فولاد به وضوح دیده می شود، گفت: انتظار این است مسئولان نظام مهندسی در کشور نیز با توجه به دیدگاه های دولت به دنبال مطالبه گری برای نقش آفرینی بیشتر در این حوزه باشند.
در ادامه همایش ناصر حیدری پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان گفت: هرمزگان در تولید محصولات خارج از فصل از جمله پیاز رتبه اول و گوجه فرنگی رتبه سوم را در کشور دارد.
وی افزود: در تولید محصولات باغی از جمله انبه، خرمای پیارم و لیمو ترش در کشور رتبه اول را داریم.
حیدری پور عنوان کرد: کشت گندم بر روی نوار تیپ با عملکرد ۶تن و۶۰۰ کیلوگرم، تولید ذرت بذری و نشایی از مهم ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در سال زارعی جاری است.
عبدالرحمن حقیقی، معاون مالی و اداری سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به دستورالعمل جدید استخدامی گفت: در مورد دستورالعمل جدید استخدامی اداری کارکنان نظرات روسای سازمان های استان مدنظر قرار گرفت و انتقادات روسای استان ها بررسی شد.
در بخش دیگری از همایش سید جواد قریشی ابهری، معاون طرح و برنامه سازمان بر لزوم ارائه برنامه سال ۹۵ تاکید کرد و افزود: تمامی استان ها برنامه عملیاتی خود در سال ۹۵ را جهت هماهنگی و همسویی بیشتر به معاونت طرح و برنامه سازمان مرکزی ارسال نمایند.
محمدعلی کمالی، معاون آموزشی، فنی و پژوهشی خاطر نشان کرد: در زمینه آموزش بایستی وحدت رویه در بین سازمان استان ها و مرکزی به وجود آید تا حداکثر بازدهی را شاهد باشیم.
در ادامه جلسه حمیدرضا شمسی خانی، معاون طرح و برنامه استان مرکزی به عنوان مسئول اجرا سامانه آبیاری تحت فشار توسط رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور معرفی شد.
کبیری در پایان ضمن درخواست از روسای تمام سازمان های نظام مهندسی کشاورزی کشور اعلام کرد: با همکاری تمام روسای سازمان های استان ها، سامانه حسابداری در همه استان ها راه اندازی می شود و هم چنین در سال ۹۵ حق الزمه و قراردادهای استخدامی بر اساس دستورالعمل جدید اداری و استخدامی تنظیم می گردد.

1291
9 اسفند 1394 - 0:00