آموزش بهره برداران توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام شود.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی را بازوی توانای وزارت جهادکشاورزی

 

در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با وزیر جهاد کشاورزی، محمود حجتی آموزش بهره برداران توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را پیشنهاد کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

محمود حجتی با اشاره به اهمیت آموزش بهره برداران گفت: با توجه به عضویت حدود ۲۰۰ هزار مهندس کشاورزی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، این سازمان می تواند آموزش بهره برداران را عهده دار شود.

به گفته کبیری قرار است طرح آموزش بهره برداران با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان فنی و حرفه ای و وزارت جهاد کشاورزی تهیه گردد.

کبیری سازمان نظام مهندسی کشاورزی را بازوی توانای وزارت جهادکشاورزی دانست و عنوان کرد: سازمان با تکیه بر توانمندی اعضاء خود در طول ۱۴ سال از زمان تشکیل تاکنون، توانسته است منشأ خدمات و ایجاد نگرشی جدید در بخش کشاورزی باشد.

وی به واگذاری صدور پروانه ها به سازمان اشاره کرد و افزود: سازمان با برعهده گرفتن وظیفه صدور پروانه های گلخانه ها، قارچ خوراکی، دامپروری و شیلات و حضور متخصصین بعنوان مشاور، پیمانکار و ناظر ساخت توانست گامهایی را برای مهندسی کردن تولید در بخش کشاورزی بردارد.

کبیری با بیان اینکه تعرفه خدمات فنی مهندسی کشاورزی در سال ۹۴ تاکنون ابلاغ نشده است، تصریح کرد: عدم ابلاغ تعرفه ها در سال جاری باعث شده است اعضاء و سازمان استانها متحمل ضررهای مالی این موضوع شوند در حالیکه زمان ابلاغ این تعرفه ها خردادماه تعیین شده است.

وی به عدم استفاده از رتبه بندی سازمان در ارجاع امور کارشناسی اشاره کرد و گفت: عدم استفاده از رتبه بندی این سازمان علی رغم صراحت تبصره ۶ ماده ۲ قانون افزایش بهره وری و نامه معاونت حقوق ریاست جمهوری نیازمند حمایتهای وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق این امر است.

در پایان این دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور درخواست کرد وزیر جهادکشاورزی با حضور در جلسه شورای مرکزی، سازمان را از حضور و همفکری خود بهره مند سازند تا بتوان به اهداف عالی بخش کشاورزی و منابع طبیعی دست یافت.

1394
4 بهمن 1394 - 9:08