امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا و سازمان حفظ نباتات

به‌منظور ساماندهی فعالیت فروشگاه‌های سموم کشاورزی و جلوگیری از تخلف در بخش گیاه‌پزشکی و فعالیت فروشگاه‌های غیرمجاز سموم کشاورزی تفاهم‌نامه مذکور به امضاء رسید.
امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا و سازمان حفظ نباتات

 

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سازمان حفظ نباتات اعلام کرد این تفاهم‌نامه به مواردی همچون ساماندهی وضعیت فعالیت واحدهای گیاه‌پزشکی، اجرای نظارت بهینه و بهره‌گیری از ضمانت‌های اجرایی و اعمال قانون، نظام‌مند ساختن و اعمال مدیریت واحدهای گیاه‌پزشکی و تبیین راهکارهای مناسب جهت جمع‌آوری و برخورد با واحدهای گیاه‌پزشکی متخلف و یا فاقد مجوز و پروانه فعالیت با استناد به قوانین و مقررات موجود به‌منظور جلوگیری از بروز خطرات و آسیب‌های احتمالی به سلامت مردم و جامعه تأکید شده است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه در صورت مشاهده هرگونه جرم و یا تخلف در واحدهای گیاه‌پزشکی، موضوع توسط سازمان حفظ نباتات پیگیری و بر حسب ضرورت مراتب به نیروی انتظامی جهت انجام اقدامات بعدی از قبیل تعطیلی موقت و یا پلمپ واحدهای گیاه‌پزشکی متخلف یا فاقد پروانه منعکس خواهد شد.

بر این اساس سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی مکلف به شناسایی و معرفی واحدهای گیاه‌پزشکی غیرمجاز و متخلف به نیروی انتظامی هستند.

این تفاهم‌نامه در شش ماده، 18 بند و سه تبصره تنظیم و در تاریخ 15 آذرماه 94 به امضای محمدعلی باغستانی‌میبدی، ریاست سازمان حفظ نباتات کشور و سرتیپ دوم پاسدار خلیل هلالی‌محمدی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا رسید که مفاد آن از تاریخ فوق قابلیت اجرا خواهد داشت.

1248
3 بهمن 1394 - 15:15