تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی

تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی باعث افزایش راندمان و کاهش هزینه ها می شود
تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، شرایطی برای تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی با بهره وری بالا فراهم شده است.

مهندس علیرضا بزرگی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران با بیان اینکه کشت های گلخانه ای در گلخانه های سنتی نیازمند استفاده از منابع آب و خاک نسبتا زیادتری می باشد بیان داشت: این سازمان شرایط تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی را فراهم نموده است.

مهندس بزرگی گفت: تبدیل گلخانه از سنتی به صنعتی علاوه بر کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری گلخانه در بازده محصول نیز نقش به سزایی داشته و باعث افزایش راندمان در مصرف آب ، نهاده های کشاوزی و سوخت شده و در افزایش میزان تولید نقش به سزایی ایفا می کند.

رییس سازمان افزود: با توجه به اینکه در گلخانه های صنعتی از روشهای مدرنی جهت احداث استفاده شده است، این امر خود در کاهش میزان مصرف سوخت نقش مهمی ایفا می کند و باعث می شود تا هزینه های تولید به مراتب نسبت به روش سنتی کاهش یابد.

وی افزود: در راستای سیاست های کلان بخش کشاورزی هماهنگی های لازم صورت گرفته تا شرایط ویژه ای برای صدور مجوزهای گلخانه درنظر گرفته شود. همچنین مراحل صدور این مجوزها در دفاتر نمایندگی های سازمان واقع در شهرستانهای استان تهران انجام می گیرد.

1256
3 بهمن 1394 - 14:44