نظام صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی ابلاغ شد

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مسئول اجرای نظام صدور پروانه های گلخانه و قارچ خوراکی در کشور است.
نظام صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، براساس این نظام و تجربه موفق ۸ ساله سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در صدور مجوز گلخانه و قارچ خوراکی، همچنان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مسئول اجرای نظام صدور پروانه های گلخانه و قارچ خوراکی در کشور است.


بنابر این گزارش، ضوابط جدید و اصلاحات فرآیندی صدور مجوزها پس از بازنگری و کار کارشناسی مشترک مابین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و وزارت جهادکشاورزی در قالب نظام صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی تدوین و توسط وزیر جهادکشاورزی جهت اجرا ابلاغ شد.


براین اساس، در این نظام ضمن توجه به اهمیت کشتهای گلخانه ای شرایط مناسبی برای فرآیند صدور پروانه ها پیش بینی شده است تا سرمایه گذاران بتوانند با استفاده از ظرفیت قانونی و نظام فنی ایجاد گلخانه نسبت به دریافت پروانه اقدام نمایند.
کاهش فرایند صدور و نیز حذف استعلامهای غیرضروری از مهمترین تغییرات ایجاد شده در این نظام است.


همچنین نقش بخش خصوصی و نیز زمینه لازم برای استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز با استفاده از توان فنی شرکتها و صاحبنظران در این نظام فراهم شده است.


نظام گلخانه ای با تدوین مقررات حمایتی سعی دارد نسبت به افزایش سرمایه گذاری در این بخش با استفاده از مقررات ساده و نیز راهنمایی لازم سرمایه گذاران اقدام نماید.

برای مشاهده فایل نظام صدور پروانه های واحدهای گلخانه ای و قارچ خوراکی اینجا کلیک کنید.

1299
3 بهمن 1394 - 9:41