نمایشگاه توانمندی های روستاییان در هفته گذشته برگزار شد

نمایشگاه توانمندی های روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
نمایشگاه توانمندی های روستاییان در هفته گذشته برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی با شعار «روستا؛ کانون تولید و ارزش‌آفرینی» هفته گذشته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.
در بخش های مختلف این نمایشگاه اعم از بخش استانی، ملی، آیینی و بخش‌های جنبی و فروشگاهی روستاییان سی و یک استان کشور به عرضه و نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در روستاهای کشور ‌پرداختند.
هدف از برگزاری این نمایشگاه که از سه شنبه 14مهرماه به مدت چهار روز مورد بازدید علاقه مندان قرار گرفت، تبیین جایگاه روستاییان در زمینه اقتصاد مقاومتی، معرفی تولیدات آنها و شناساندن قابلیت ها و ظرفیت های روستاهای کشور بود که مورد توجه سرمایه گذاران داخلی قرار گرفت.
استان تهران نیز با 50 غرفه روستایی و عشایری شرکت داشت که از کالاهای قابل توجه آن تابلو فرش، قالی و قالیچه های دستبافت و محصولات کشاورزی بود.
در این نمایشگاه که روستاهای ۴۲۸ شهرستان کشور حضور داشتند، خانه‌‌های روستایی در ۹ اقلیم کشور مانند کپر، ایل‌خان، چادر، گِلی، خانه‌های روستایی به سبک های مختلف و مراسم آیینی اقوام مختلف روستایی و عشایری به نمایش گذاشته شد.

1188
30 دی 1394 - 15:12