نشست دیپلماسی هسته ای در دوران پسا تحریم

نشست دیپلماسی تجاری بعد از دیپلماسی هسته ای در دوران پسا تحریم در محل سازمان برگزار شد.
نشست دیپلماسی هسته ای در دوران پسا تحریم

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، در این نشست که با حضور دکتر میرهادی سیدی نماینده مرکز مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، دکتر هاله یحیی زاده نایب رییس سازمان و جمعی از مدیرعاملان و بهره برداران عضو در محل سازمان برگزار شد در خصوص تعاملات تجاری ایران با کشورهای دیگر بعد از رفع تحریم ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در این نشست دکتر سیدی ابتدا به تشریح وضعیت دیپلماسی در جهان و ایران پرداخته و وضعیت نظام سیاسی و تولیدی جهان و نتیجه گیری کشورها از روابط خود در قبال یکدیگر از حالت تقابل به سمت و سوی تعامل و همکاری همه جانبه را محصول پیشرفت بشر دانستند که موجب گردیده قدرت کشورها از شکل نظامی به قالب اقتصادی محور تغییر یابد.

در ادامه این نشست نیز راهکارهای ایجاد استانداردهای بین المللی برای کاهش هزینه ها و ایجاد وحدت رویه نیز مورد بررسی قرار گرفت که در این زمینه جلسات متعددی در سطوح بالای بین المللی برای ایجاد این استانداردها تشکیل شده است. یکی از نتایج این رویکرد تشکیل WTO است که پیوستن ایران به این سازمان کمک می کند در قراردادهای استاندارد جهانی روابط تجاری خود را تسهیل کرده و موجبات پیشرفت و تعالی را بیش از پیش فراهم سازد

1501
30 دی 1394 - 12:03