تمامی فرآیند تولید محصولات گلخانه ای بایستی توسط مسئولین فنی مورد پایش و گزارش قرار گیرد

‍ سرپرست دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی:
تمامی فرآیند تولید محصولات گلخانه ای بایستی توسط مسئولین فنی مورد پایش و گزارش قرار گیرد

سرپرست دفتر امور گلخانه، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تمامی فرآیند تولید محصولات گلخانه ای بایستی توسط مسئولین فنی مورد پایش و گزارش قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سَنَم پایتخت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مرکزی، فتاحی فر در جلسه توجیهی برخط نحوه ثبت گزارش توسط مسئولین فنی گلخانه و قارچ خوراکی و صدور شناسه محصول ضمن تقدیر از اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی در خصوص صدور شناسه فنی محصول، اظهار داشت: مستند سازی اطلاعات کل واحدهای گلخانه ای کشور با اولویت محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای در سامانه سانکا انجام و شناسه فنی محصول برای این محصولات صادر می شود.

فتاحی فر تأکید کرد: فرآیند گواهی ارتقای سلامت محصولات گیاهی که با تولی گری سازمان حفظ نباتات در حال انجام است و هیچگونه همپوشانی با اطلاعات شناسه محصول سامانه سانکا ندارد.

وی تصریح کرد: مقرر شد بر اساس تکالیف و شرح وظایفی که در وزارت خانه اتفاق افتاد شناسه دار کردن و مستند سازی فعالیت واحدهای تولیدی را معاونت باغبانی انجام دهد و فرآیند تأیید سلامت محصولات گیاهی صادراتی را سازمان حفظ نباتات برنامه ریزی کند.

فتاحی فر گفت: در یک سال اخیر مکاتبات مختلفی را با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها انجام داده ایم تا بتوانیم از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان ها ۳۲ هزار بهره بردار گلخانه ای که در کشور شناسایی شده اند را در سامانه سانکا ثبت و برای همه آن ها شناسه فنی صادر کنیم که امیدواریم به هماهنگی بیشتر، فرآیند کار سرعت بیشتری داشته باشد.

91
4 مهر 1402 - 0:00