اخذ شناسه محصول سالم با نظارت و توصیه های فنی کارشناسان متخصص سازمان، توسعه صادارت محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت

سرپرست سازمان نظام مهندسی پایتخت:
اخذ شناسه محصول سالم با نظارت و توصیه های فنی کارشناسان متخصص سازمان، توسعه صادارت محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران گفت: اخذ شناسه محصول سالم با نظارت و توصیه های فنی کارشناسان متخصص سازمان، توسعه صادارت محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سنم استان،سرپرست سازمان در نشست مشترک اخذ کد شناسه محصول سالم و اهمیت آن برای صادارت به کشورهای هدف اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی کارشناسان واجد شرایط را برای نظارت و توصیه های فنی و مهندسی در روند تولید محصول از آماده سازی بستر تا برداشت، بکار گیری نموده است.

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود: بهره برداران بخش کشاورزی برای دریافت QR کد به صورت کاملا الکترونیکی درخواست خود را ابتدا در سامانه مجوزهای الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی(سماک) ثبت و پس از بررسی و تایید نمایندگی مستقر در سطح شهرستان های استان بصورت الکترونیکی مسئول فنی خود را در نزدیک ترین محل به واحد تولیدی خود انتخاب می نمایند.

وی در ادامه اذعان نمود: همه مراحل ثبت گزارش مسئولین فنی انتخابی توسط تولید کنندگان به صورت الکترونیکی و در بستر سامانه سانکا انجام و پس از تایید پایان برداشت محصول شناسه و گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی توسط بهره بردار در سامانه های فوق قابل دریافت می باشد.

 سرپرست سازمان با اشاره به صادرات به کشورهای هدف گفت: محصول دارای QR CODE علاوه بر دارا بودن شناسنامه فنی مراحل تولید، حضور مسئولین فنی کاهش مصرف نهاده ها و افزایش عملکرد در واحد سطح را به دنبال خواهد داشت.

در این نشست مشترک ایرج ملکی، مشاور رییس سازمان حفظ نباتات کشور از اقدامات شایسته سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به جهت ایجاد بستر مناسب (سامانه سانکا)جهت ثبت گزارشات مسئولین فنی و صدور گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران هم در این نشست مشترک بر انجام تمام مراحل صدور شناسه QR CODE در بستر سامانه های سماک، سانکا و بکارگیری کارشناسان حفظ نباتات مراکز خدمات جهاد کشاورزی مستقر در دهستان ها برای اطلاع رسانی و آموزش بهره برداران از نحوه ثبت نام تا دریافت گواهی تاکید نمود.

شایان ذکر است؛ در این نشست سرپرست مدیریت حفظ نباتات پایتخت، مدیران حفظ نباتات شهرستان ها، کارشناس مسئول سازمان نظام مهندسی و جمعی از بهره برداران حضور داشتند.

350
10 اسفند 1401 - 0:00