نخستین گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی در استان تهران صادر شد

1401.08.17
نخستین گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی در استان تهران صادر شد

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران عنوان کرد :

نخستین گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی در استان تهران صادر شد

در راستای ابلاغ دستورالعمل نظارت فنی بر تولید و ارتقاء سلامت محصولات گیاهی توسط وزیر جهاد کشاورزی و واگذاری اجرای آن به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، نخستین گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی در استان تهران صادر گردید.

به گزارش روابط عمومی سنم استان، مرتضی کوچک زاده، سرپرست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گفت؛ در راستای اجرایی نمودن ماده ٢٩ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف ارتقاء شاخص های سلامت محصولات گیاهی، نخستین گواهی برای محصول فلفل گلخانه ای در شهرستان پاکدشت روستای عباس آباد ضرغام در سطح ٧٠٠٠ متر مربع صادر شد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی اظهارنمود؛ تمام فرایند صدور گواهی ارتقاء سلامت محصولات گیاهی اعم از زراعی و باغی بصورت الکترونیک در بستر سامانه های سماک و سانکا انجام می شود.

کوچک زاده اذعان کرد؛ پس از ثبت درخواست بهره برداران در سامانه سماک لینک انتخاب مسئول فنی واجد شرایط در نزدیکترین محل سکونت اعضای سازمان نظام مهندسی برای تولید کننده پیامک و پس از انتخاب مسئول فنی بایستی گزارشات را در سامانه سانکا وارد و پس از برداشت و تایید مسئول فنی امکان صدور گواهی و کد QR میسر می باشد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشاورزی افزود؛ با توجه به بخشنامه رییس حفظ نباتات کشور از تاریخ ٣٠ آبان ماه محصولات زراعی و باغی که کد QR را دارا هستند امکان عرضه در بازار خارجی و داخلی را دارند.

وی در پایان گفت؛ تولید کنندگان تمام محصولات زارعی و باغی سطح استان با مراجعه به دفاتر نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی در شهرستان و مراکز خدمات غیر دولتی می توانند برای صدور گواهی و کد QR برای محصولات تولیدی خود اقدام نمایند.

165
17 آبان 1401 - 0:00