جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران

همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست عصر روز یکشنبه 19 خردادماه نشست هم اندیشی رییس سازمان این استان به همراه اعضای شوا و معانین با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و در محل سالن اجتماعات آن اداره کل برگزار شد.
جلسه هم اندیشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و اداره کل محیط زیست استان تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست عصر روز یکشنبه 19 خردادماه نشست هم اندیشی رییس سازمان این استان به همراه اعضای شوا و معانین با حضور مدیرکل و مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و در محل سالن اجتماعات آن اداره کل برگزار شد.

مشروح جلسه


علیرضا بزرگی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران در این نشست عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی به عنوان نهادی مستقل می تواند در حوزه محیط زیست، دیده بانی خوب و گوشی شنوا باشد.
بزرگی در ادامه به اهمیت آموزش در این حوزه اشاره داشت و افزود: اعتقاد داریم نظام آموزش عالی دارای مشکلاتی است از جمله اینکه مهارت محور نیست و به همین دلیل باید در خصوص توانمند سازی اعضا و گروههای تخصصی این بخش کار کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران با بیان اینکه در حوزه صدور مجوزها و ارجاعات نیز کارهای زیادی که در بخش کشاورزی نامانوس بوده مانند مشاوره، نظارت، طرح فنی، توجیهی و اقتصادی و غیره انجام شده است، اظهار داشت: در این حوزه ظرفیت بالایی وجود دارد و برای تحقق صددرصدی این امر باید تلاش زیادی نمود.

بزرگی در پایان با بیان اینکه امروز به این نتیجه رسیده ایم که توسعه بدون حفاظت از محیط زیست و شاخص های زیست محیطی توسعه نیست بلکه به نوعی عقب ماندگی است، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی خود را در حوزه محیط زیست مسئول می داند و اعتقاد داریم که باید روی تقویت بیشتر نقش و اهمیت حفظ محیط زیست در جامعه تمرکز کنیم و برای تحقق این امر آمادگی کامل داریم.

کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه این نشست عنوان کرد: کشاورزی متکی بر منابع پایه آب، خاک و هوا است و اینها نیز از مولفه های اصلی تشکیل دهنده محیط زیست هستند و اگر هرکدام از این مولفه ها را نداشته باشیم کشاورزی و محیط زیست هم نخواهیم داشت.
کلانتری با اشاره به اینکه کشور در حال توسعه است و باید همگام با توسعه حرکت کنیم، اظهار داشت: اگر به منابع توجه و مدیریت درستی نداشته باشیم سرعت تخریب منابع افزایش یافته و با مشکلات زیادی مواجه می شویم و دیدگاه سازمان حفاظت محیط زیست هم این است که توسعه را باید هدایت کرد و در مسیر درست قرار داد.
کلانتری در پایان با بیان اینکه باید زمینه های همکاری در حوزه محیط زیست با سازمان نظام مهندسی کشاورزی توسعه یابد، خاطر نشان کرد: معتقدیم اگر زمینه فعالیت این سازمان با محیط زیست تقویت شود اقدامات ارزشمندی در حوزه محیط زیست قابل انجام خواهد بود.

 

 

عکس

3515
21 خرداد 1398 - 0:00