بررسی نحوه و شیوه اجرای ماده 15 قانون نظام جامع دامپروری

در دستور کار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران
بررسی نحوه و شیوه اجرای ماده 15 قانون نظام جامع دامپروری

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، نشست مشترک ریاست سازمان با معاونت امور تولیدات دامی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

علیرضا بزرگی دراین جلسه که با دستور بررسی نحوه و شیوه اجرای ماده 15 قانون نظام جامع دامپروری ترتیب یافته بود، افزود: موضوع اشتغال به یکی از مباحث و چالش های بزرگ دانش آموختگان بخش کشاورزی تبدیل شده که توجه به آن باید از سوی دستگاه ها و نهادهای مربوطه جدی گرفته شود.
وی اجرای دقیق و درست ماده 15 قانون نظام جامع دامپروری کشور را یکی از راهکارهای بسیار موثر در کاهش میزان بیکاری دانش آموختگان بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: در این قانون بر به کارگیری کارشناسان فنی در واحدهای دامپروری تاکید شده است.
بزرگی با اشاره به آثار مثبت اجرای قانون مزبور در بالا بردن راندمان تولید در بخش کشاورزی، گفت: هدف اصلی از اجرای این قانون افزایش بهره وری و سطح کیفی تولیدات این بخش است که باید از سوی واحدهای دامی به طور جدی به آن پرداخته شود.
رییس سازمان در این نشست با بیان اینکه رفع موانع تولید و راه‌ اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد در دستور کار سازمان قرار دارد گفت: بر اساس این ماده، ارائه خدمات آموزشی علمی، کاربردی، ترویجی، فرهنگی و مهارتی برای بهبود بهره‌وری و افزایش کمی و کیفی محصولات و اصلاح و بهبود شیوه‌های بکارگیری عوامل و نهاده‌های تولید، ایجاد الگوهای توسعه فناوری و ترویج آن، ارائه خدمات مهندسی در زمینه رعایت الزامات دامپروری در تهیه نقشه و نظارت بر ساخت و ساز و تجهیز واحدهای دامپروری، تجزیه و تحلیل کسب و کار، نیازسنجی، امکان‌سنجی و، تهیه طرحهای کسب و کار، ارزش‌گذاری، بازاریابی و انعقاد قراردادهای انتقال فناوری از جمله حدود فعالیت تشکلها و مراکز برحسب نوع پروانه تاسیس در حوزه دامپروری است.

در این جلسه مقرر شد افراد حقیقی و حقوقی دخیل در اجرای ماده قانونی فوق با تشکیل جلسات مرتب و ارائه پیشنهادات، زمینه های لازم برای اجرای آن در استان تهران مهیا کنند.

1238
11 مرداد 1395 - 0:00