ایجاد ۱۲۱هکتار گلخانه جدید در نیمه نخست امسال در استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران : باتوجه به بحران کم آبی در کشور و مزایای کشت گلخانه ای بر کشت در فضای باز، لازم است تا مدیران شهرستان ها، متقاضیان و سرمایه گذاران را به ایجاد گلخانه دعوت کنند.
ایجاد ۱۲۱هکتار گلخانه جدید در نیمه نخست امسال در استان تهران

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان تهران و به نقل از جهاد کشاورزی استان تهران، هشتاد و هشتمین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ استان تهران به ریاست ذوالفقاری رییس سازمان و با حضور قائم مقام ، معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیران ستادی و شهرستانی سازمان تشکیل شد.
ذوالفقاری با تاکید بر اینکه استفاده از تجهیزات به روز کشاورزی می تواند در توسعه این بخش موثر باشد، گفت: کشاورزان باید برای جذب تسهیلات و خرید تجهیزات نوین تشویق و ترغیب شوند.
وی ادامه داد: باتوجه به بحران کم آبی در کشور و مزایای کشت گلخانه ای بر کشت در فضای باز، لازم است تا مدیران شهرستان ها، متقاضیان و سرمایه گذاران را به ایجاد گلخانه دعوت کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان از اجرای ۱۲۱هکتار گلخانه از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: ۴۵هکتار از گلخانه های استان در نیمه نخست امسال بازسازی و نوسازی شده و درسطح ۸۵هکتار از اراضی نیز به صورت خوداجرایی گلخانه ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ۶۱۴ هکتار نیز شناسایی شده که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان تهران در ابتدای این جلسه توضیحاتی در مورد روند پیشرفت اجرای شهرک گلخانه ای حصارگلی واقع در شهرستان ورامین ارائه کرد و گفت: اولین واحد این شهرک گلخانه ای به پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی رسیده و در صورت تامین پایه گل در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
فرامرزی در این جلسه خواستار تامین اعتبار جهت شن ریزی و آسفالت شهرک، تکمیل زیرساخت ها و انتقال خط آب شرب و تعیین مسیرهای خروجی برای هدایت روان آب ها به جهت شیب زمین شد.
رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی درخصوص توسعه خط اعتباری مکانیزاسیون اظهار داشت: استان تهران درسال جاری جهت توسعه مکانیزاسیون به میزان ۲۷ میلیارد تومان خط اعتباری منظورشده است که تاکنون بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات معرفی شده و حدود ۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات عقد قرارداد شده است.
روند پیشرفت شهرستان ها در جذب تسهیلات مکانیزاسیون و توسعه گلخانه ها در ادامه جلسه بررسی شد.

1500
21 مهر 1397 - 0:00