بیانیه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران به مناسبت روز مهندسی

1396-12-05
بیانیه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران به مناسبت روز مهندسی

تاریخ پر افتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیخته‌ای است که پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی ایرانی برای این مرز و بوم بوده‌اند .نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسی کهن ایران اسلامی، به نام روز مهندس، در راستایی توجه به نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسین در تعالی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران صورت گرفته است.
سهم مهندسان کشاورزی در مهندسی سازی بخش کشاورزی و رویکرد آگاهانه و ابداع و کاربرد روشهای نوین می تواند ضریب نفوذ علم و فناوری را در فرایند تولید محصولات کشاورزی افزایش دهد و گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی پیشرفته و صنعتی را تسریع بخشد.
بدیهی است اعتبار بخشی به حرفه مهندسی با تلاش روز افزون مهندسان کشاورزی در تمامی عرصه های کشاورزی و گام نهادن در مسیر مهندسی سازی فرآیند تولید، ارتقای سطح دانش و گسترش فناوری های جدید در بخش و ارتقاء اخلاق حرفه ای در کلیه امور کشاورزی محقق می شود.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران ضمن تبریک این روز به همه ی مهندسین و فعالین بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ، امیدوار است بتواند با اشاعه تفکر علمی در این بخش و گسترش فناوری های نوین به سهم خود در تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش نماید.

1468
5 اسفند 1396 - 0:00