انجام وظایف قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سایه کار جمعی تحقق می یابد

در جلسه هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها
انجام وظایف قانونی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در سایه کار جمعی تحقق می یابد

احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها با بیان این مطلب گفت: مطابق قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مصوب مجلس شورای اسلامی، سازمان مرکزی و استانها همگی یک سازمان واحد هستیم و انسجام و پیوند درون سازمانی، آغازی برای کار جمعی است.
کبیری، به معاونین برنامه ریزی و کارآفرینی استانها تاکید کرد و گفت: ما در سازمان نیازمند طراحی سیستم پایش برای بررسی حقوق صنفی اعضای خود هستیم تا بتوانیم از ماحصل این موضوع در زمینه برنامه ریزی و کارآفرینی هدفمند اقدام کنیم.
وی صدور مجوزهای کشاورزی توسط سازمان را اولین گام در نفوذ دانش در بخش کشاورزی دانست و گفت: صدور مجوزها به سازمان مرجعیت می دهد و شناخت بهره برداران از سازمان منجر به تسهیل و پذیرش ارائه خدمات اعضای سازمان به کشاورزان می شود. صدور مجوزها ارائه خدماتی همچون پیمانکاری، مشاوره، مسئول فنی و مهندس ناظر توسط اعضای سازمان به کشاورزان را فراهم می کند.
کبیری به تاثیر ارائه خدمات مطلوب به جامعه بهره بردار اشاره کرد و افزود: اگر خدمات ما باعث اثرگذاری بر فعالیت حدود ۴ میلیون بهره بردار شود و بتوانیم در ۱۰۰ میلیون تن محصول تولیدی ۲ درصد رشد ایجاد کنیم یعنی باعث افزایش ۲ میلیون تنی تولید در بخش شده ایم.
کبیری به سخنی از یک متفکر غربی اشاره کرد و گفت: تواناییهای خداداد در اختیار ما نیست ولی توانایی کار جمعی در اختیار خودمان است.
رییس شورای مرکزی شاخصه های کار تیمی را مورد تحلیل قرار داد و افزود: آموختن، خلاقیت، همدلی و تعهدپذیری از شاخصه های عمده افرادی است که در کار جمعی مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه باید نگاه سازمانی به سمت کار تیمی تقویت شود، اظهار داشت: تکالیف سازمان ما بر اساس قانون تاسیس و سایر قوانین مرتبط است و انتظار از بزرگترین تشکل تخصصی بخش کشاورزی این است که کارها روان تر، ارزانتر و مطلوبتر انجام شود.
سیدجواد قریشی، معاون برنامه ریزی و کارآفرینی در جمع معاونین استانها بر تقویت ارتباطات درون و برون سازمانی تاکید و بیان کرد: از آنجا که هدف نهایی سازمان نفوذ دانش در مزرعه است این هدف جزء از مسیر یادگیری در بدنه سازمان محقق نمی گردد.
قریشی به سه حوزه کاری در این معاونت اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی، کارآفرینی و مهندسی سازی فرآیند تولید جزء اولویتهای کاری این معاونت است که امید است با تفکر جمعی به برنامه منسجم و هدفمند در این حوزه ها دست یابیم.
وی به اهمیت چرخه مدیریت دانش در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: سازمان و واحدهای تولیدی باید به مدیریت دانش مجهز شوند و در این بیان بردن دانش به مزرعه هم به تقویت هویت سازمانی کمک می کند و هم زمینه ساز فرصتهای کارآفرینی برای اعضاء سازمان خواهد بود.
هم اندیشی معاونین برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها با حضور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، معاون برنامه ریزی و کارآفرینی، سرپرست معاونت آموزش و فناوری و مدیران سازمان مرکزی ۲۱ مرداماه ۹۵ در سالن جلسات سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد.

1185
25 مرداد 1395 - 0:00