لزوم پاسخگویی مدیران شهرستان ها به دلیل کم کاری در توسعه کشت های گلخانه ای

لازم است مدیران شهرستان هایی که در جهت توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ خوراکی ضعیف عمل کرده اند، پاسخگو باشند.
لزوم پاسخگویی مدیران شهرستان ها به دلیل کم کاری در توسعه کشت های گلخانه ای

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری در بیست و سومین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ خوراکی با تاکید بر برگزاری نشستی جهت کسب اطلاعات از قبیل میزان عوارض صادرات و ساز و کارهای صادرات، بانک اطلاعاتی صادرکنندگان، ذائقه صادرکنندگان و استانداردهای کشورهای هدف گفت: توسعه کشت های گلخانه ای از محوری ترین برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی و اقتصاد و عمل» نام گذاری شده است و مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه صادرات به عنوان یک حلقه مفقوده باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد، تصریح کرد: برای صادرات موفق باید بدانیم که چه محصولی مدنظر کشورهای هدف است و ذائقه مشتری چیست؟

منصوری گفت: لازم است برخی از مدیران با پیچ و خم های صادرات آشنا شوند و در این راستا برنامه ریزی های اصولی برای تسهیل و تسریع در صادرات انجام دهند.

وی با اشاره به فاصله گلخانه تا بافت روستا (فراکشت پارسیان و شیر و دام) تصریح کرد: در حال حاضر برای کل طرح موافقت اصولی صادر شده است این در حالی است که برای 48 هکتار پروانه تاسیس صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین به شهرستان هایی که وضعیت مطلوبی در خصوص توسعه کشت های گلخانه ای ندارند، اشاره کرد و گفت: لازم است مدیران شهرستان هایی که عملکرد ضعیفی دارند خصوصا شهرستان دماوند پاسخگو باشد و برای رفع موانع موجود مشکلات خود را مطرح کنند و گام های اساسی تری در این راستا بردارند.

منصوری به شهرک گلخانه ای حصارگلی اشاره کرد و ادامه داد: احداث، مرمت و تکمیل محورهای دسترسی شهرک خیابان ها، بلوارها و رینک دور شهرک، احداث و مرمت ساختمان ایستگاه های پمپاژ اولیه و ثانویه به تعداد سه دستگاه، تکمیل عملیات اجرایی خط انتقال آب به همراه اتصالات و متعلقات حوضچه های شیر و تست و راه اندازی کامل شبکه آبرسانی شهرک از جمله اقداماتی است که در جهت تکمیل زیرساخت های شهرک گلخانه ای حصارگلی انجام شده است.

عایق کاری و آب بندی استخرهای ذخیره آب، محوطه سازی استخرهای ذخیره آب شهرک، تکمیل جدول گذاری و معابر شهر ک ها نیز از دیگر اقدامات انجام شده در جهت تکمیل زیرساخت شهرک گلخانه ای حصارگلی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به آن اشاره کرد.

1176
6 تیر 1395 - 0:00