تاکید معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

بر قانونی بودن رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
تاکید معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور


غلامرضا شافعی، معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با تاکید بر قانونی بودن رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: ملاک عمل ما در کارها باید قانون باشد و از همکاران خودم در سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست می کنم در خصوص رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی مطابق قانون رفتار کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، شافعی بر اهتمام دولت برای تفویض وظایف قابل واگذاری اشاره کرد و افزود: با توجه به علاقمندی و پیگیری مدیران سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بر موضوع رتبه بندی اعضاء، اگر منع قانونی در میان نباشد ما درصدد هستیم وظایف قابل واگذاری را تفویض کنیم و رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی نیز مشمول این موضوع است.
بنابر این گزارش، در جلسه مشترک معاون فنی و توسعه امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که بهمراه رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران و سرپرست معاون آموزش و فناوری برگزار شد بر لزوم توجه به رتبه بندی سازمان براساس ماده (۲) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی تاکید شد.
احمد کبیری در این جلسه به رسمیت شناختن رتبه بندی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی را خواستار شد و گفت: در تبصره (۶) ماده (۲) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی واگذاری رتبه بندی مراکز موضوع ماده (۲) قانون افزایش بهره وری برعهده سازمان است و همچنین در آیین نامه اجرایی نحوه رتبه بندی این مراکز که به تصویب هیئت وزیران رسیده نیز این موضوع مورد تاکید است.
کبیری با بیان اینکه علیرغم مواد قانونی موجود، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خود را تنها مرجع صلاحیت دار رتبه بندی در همه امور می داند، تصریح کرد: در این خصوص پیگیری هایی نیز از معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز انجام پذیرفت و مشخص شد که رتبه بندی سازمان نظام مهندسی باید ملاک عمل قرار بگیرد.
وی به آیین نامه اجرایی نحوه رتبه بندی مراکز موضوع تبصره (۶) ماده (۲) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب هیئت وزیران اشاره کرد و افزود: در ماده (۲) این آیین نامه در کمیته رتبه بندی در هر استان حضور نماینده استانداری دیده شده است و همچنین در ماده (۴) حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در هیات عالی رتبه بندی آمده است.
علیرضا بزرگی، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهران با اشاره به ماده (۸) این آیین نامه اظهار داشت: در این ماده تاکید شده است که مراکز رتبه بندی شده قبل از ابلاغ این آیین نامه مکلفند ظرف یکسال از تاریخ ابلاغ نسبت به تطبیق وضعیت خود اقدام نمایند.
صمد رفیعی، سرپرست معاونت آموزش و فناوری سازمان نظام مهندسی کشاورزی بر حضور نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در هیات عالی رتبه بندی تاکید کرد و افزود: با وجود نامه نگاریهای متعدد برای معرفی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت حضور در هیات عالی رتبه بندی تاکنون این امر محقق نشده است.

1523
5 خرداد 1395 - 0:00