برداشت محصول جو از مزارع شهرستان ورامین آغاز شد.

برداشت جو از مزارع ورامین آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمدحسین تاجیک گفت: بیش از 10 هزار و 100 هکتار از اراضی شهرستان ورامین در سال زراعی جاری زیر کشت محصول جو رفته که این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش های بسیار مناسب رخ داده در سال زراعی، مبارزه کشاورزان با علف های هرز و سن و پوره غلات، مزارع جو شهرستان ورامین محصول بسیار مناسبی تولید کرده اند به گونه ای که پیش بینی می شود در هر هکتار از مزارع جو در حدود چهار هزار و 200 کیلوگرم محصول برداشت شود، این میزان نسبت به سال گذشته در هر هکتار 200 کیلوگرم افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 42 هزار تن جو از سطح مزارع شهرستان ورامین با استفاده از 130 دستگاه کمباین میهمان و 20 دستگاه کمباین بومی برداشت شود.

تاجیک بیان داشت: قیمت تضمینی خرید محصول جو 10 هزار و 30 ریال از سوی دولت تعیین شده که دو مرکز غنی آباد و خیرآباد ورامین با حمایت سازمان پشتیبانی و تعاونی روستایی، محصول مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می کنند.

گفتنی است، شهرستان ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.

1005
1 خرداد 1395 - 0:00