علیرضا بزرگی در گفتگو با خبرگزاری انتخاب گفت:

افزایش بهره وری با توسعه کشت گلخانه ای
علیرضا بزرگی در گفتگو با خبرگزاری انتخاب گفت:

کشت گلخانه ای به عنوان یکی از طرح های مورد حمایت بانک کشاورزی بهره وری آب را تا میزان 10 برابر، انرژی را تا 4-5 برابر و میزان برداشت را تا 10 برابر نسبت به حالت معمولی افزایش می دهد.

به گزارش انتخاب، علیرضا بزرگی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی تابناک در خصوص توسعه کشت گلخانه ای در کشور به عنوان یکی از طرح های مورد حمایت بانک کشاورزی عنوان می کند که متاسفانه بهره وری مناسبی در استفاده از منابع خاکی و آبی وجود ندارد و باید به سمت استاندارد سازی موانع تولید پیش رویم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بخش ها در کشاورزی به منظور بهینه سازی و جلوگیری از اتلاف بیهوده منابع کشت گلخانه ای است گفت : کشت گلخانه ای بهره وری آب را تا میزان 10 برابر، انرژی را تا 4-5 برابر و میزان برداشت را تا 10 برابر نسبت به حالت معمولی افزایش می دهد.

بزرگی ادامه داد : در کشور ما در حال حاضر 33 میلیون زمین مستعد کشت وجود دارد که از این میزان تنها 15.5 میلیون زیر کشت است و جالبتر آنکه فقط 9700 هکتار گلخانه در کشور داریم، یعنی بین 1 تا 1.5 درصد از کل.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران در تکمیل سخنان این بخش ادامه داد : بطبع برای گسترش کشت گلخانه ای در کشور که یکی از بخش های اقتصاد مقاومتی در کشاورزی محسوب میشود نیازبه آموزش،ترویج و اطلاع رسانی فراوان داریم.

وی با ارائه پیشنهاداتی در این زمینه اذعان دارد که بانک کشاورزی با ارائه تسهیلات می تواند در توسعه این بخش نقش موثری ایفا کند و مسلما افزایش تسهیلات و نرخ سود از ایتم های مهم در این زمینه است .

رئیس نظام مهندسی کشاورزی استان تهران به این نکته نیز اشاره دارد که بانک کشاورزی در حوزه تصمیم گیری تابع تصمیمات کلان بانک مرکزی است اما باید سایر بانک ها نیز در این بخش احساس مسئولیت کرده و ورود کنند.

وی همچنین پیشنهاد کرد سازمان نظام مهندسی می تواند در جهت استاندارد سازی اعطای تسهیلات به وام گیرندگان با بانک کشاورزی همکاری داشته باشد.

1629
1 خرداد 1395 - 0:00