شانزدهمین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای

روز چهارشنبه مورخ 15 اردیبهشت ماه برگزار شد
شانزدهمین جلسه ستاد  توسعه کشت های گلخانه ای

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، جلسه با حضور علیرضا بزرگی رییس سازمان، علی اشرف منصوری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جمعی از مدیران و اعضای ستاد روز چهارشنبه  مورخ 15 اردیبهشت ماه در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

علی اشرف منصوری در شانزدهمین جلسه ستاد توسعه کشت های گلخانه ای گفت: به منظور تسریع در پاسخگویی به استعلامات مربوط به صدور پروانه تاسیس در نظر است فرآیند مذکور کوتاه شودو یکی از کارهایی که باید انجام شود تعیین اعلام مناطق چهارگانه زیست محیطی توسط محیط زیست است.

وی همچنین افزود: ارتقای سقف اعتباری پرداخت تسهیلات مدیریت شعب استان تهران می تواند در تسریع و کوتاه کردن فرآیند پرداخت تسهیلات کمک شایانی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر از لحاظ سطح کشت و تولید در کشور اول هستیم و با توجه به بحران کم آبی باید بیش از پیش در توسعه کشت گلخانه ای تلاش کنیم.

منصوری بیان داشت: از استان تهران با سوابق موجود انتظار می رود که اختلاف چشمگیری در توسعه کشت های گلخانه ای نسبت به سایر استان ها داشته باشد و به عنوان استان نمونه مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ترویج و اطلاع رسانی و حضور در شهرستان ها مستمر انجام شود، ادامه داد: گزارش مربوط به تقاضاها باید روزانه ارائه شود و متقاضیان گلخانه ای جهت پیگیری سایر مراحل به دستگاه های مربوطه معرفی شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به تشکیل پایگاه ترویجی در روستاهای هدف اشاره کرد و بیان داشت: این پایگاه ها به صورت سیار و ثابت تشکیل شود و به صورت پایلوت از هفته آینده در شهرستان هایی که کانون تولید هستند، فعال شوند.

منصوری همچنین گفت: ابلاغیه بانک کشاورزی برای کاهش سود 18 درصد به 16 درصد نیز پیگیری و انجام شود چراکه قرارداد همه طرح ها باید بر مبنای سود بانکی 16 درصد انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: برخی از کشاورزان آگاهی لازم از مزایای کشت گلخانه ای، تسهیلات بانکی، تسهیل در روند صدور پرونده ها و سرعت صدور مجوزها را ندارند که این موضوع نیز باید پیگیری شود چراکه آگاهی از این موارد بالابردن بهره وری عوامل تولید، درآمدزایی، حل برخی از مشکلات و ... را به دنبال دارد.

در این جلسه علی اشرف منصوری بر استفاده از ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران تاکید داشت.در همین خصوص مهندس بزرگی رییس سازمان با اشاره به ظرفیت های قانونی و توانمندی اعضای خود آمادگی این سازمان اعلام نمود.

در ادامه علیرضا بزرگی گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای واگذاری ایجاد تقاضا به بخش خصوصی ارائه و گفت: اطلاع رسانی، آموزش و بسیج نیروها سه کار بسیار مهم می باشد که باید به صورت جدی به این سه موضوع پرداخته شود.

1210
15 اردیبهشت 1395 - 0:00
IMG-3313 (24).jpg