ملاک عمل قرار گرفتن رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

ادارات کل منابع طبیعی استانها، رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی را ملاک ارجاعات کار در زمینه منابع طبیعی، آبخیزداری و مرتع قرار می دهند.
ملاک عمل قرار گرفتن رتبه بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی

خداکرم جلالی، رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری با بیان این مطلب در گردهمایی مشترک مدیران ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانها و روسای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استانها گفت: تشکلهای غیردولتی باید تقویت شوند تا نیازی به استخدام در بخش دولتی نداشته باشیم.
جلالی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی می تواند با مهندسی کردن بخشهای مختلف در کشاورزی و منابع طبیعی زمینه فعالیت اعضای سازمان را فراهم نماید، اظهار داشت: سرمایه های انسانی مهمترین عامل در فرآیند توسعه کشور هستند که در بخش کشاورزی بدلیل نبود آموزشهای کاربردی مورد غفلت قرار گرفته اند.
وی با اشاره به محدودیت نیروی انسانی در بدنه سازمان جنگلها تاکید کرد: کارشناسان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی علاوه بر مدیریت مرتع می توانند در جلوگیری از تصرف و تخریب نیز نقش آفرینی کنند.
جلالی یکی از جلوه های اساسی و مهم در اقتصاد مقاومتی را منابع طبیعی دانست و اعلام کرد: حفظ مراتع با کمک به اشتغال کارشناسان کشاورزی می تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی کمک نماید و اگر گیاهان مرتعی مدیریت شوند مشکلی برای چرای دام نخواهیم داشت.
رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بر تشکیل مستمر کارگروههای استانی و ملی برای اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: با تشکیل این جلسات ابعاد کار و اقدامات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم هر چه سریعتر این طرح را در سراسر کشور عملیاتی کنیم.
وی در این جلسه درخواست سازمان نظام مهندسی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به درخواست آقای مهندس کبیری مبنی بر اختصاص اعتباری برای آغاز طرح و همچنین آموزش طلیعه داران کار تا پایان امسال سعی می کنیم این موارد اجرایی شود.
در ادامه کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با اشاره به موضوع رتبه بندی در قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی گفت: علاوه بر واگذاری رتبه بندی مراکز موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهره وری به سازمان در آیین نامه اجرایی نحوه رتبه بندی این مراکز که به تصویب هیئت وزیران رسیده نیز این موضوع مورد تاکید است.
کبیری با بیان اینکه دانش را به عنوان یک نهاده در بخش کشاورزی به رسمیت بشناسیم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی به نهاده های کشاورزی توجه خاصی داریم در حال که به دانشی که باید این نهاده ها را مدیریت کند تا بهینه استفاده شوند کمتر توجه می شود.
وی اجرای طرحهای مرتعداری و مدیریت چرا را گامی برای حضور موثر اعضای سازمان در واگذاری تصدی ها دانست و بیان کرد: مسلما اجرای موفقیت آمیز این طرح می تواند اعتماد سایر بخشهای وزارت جهادکشاورزی را برای واگذاری امور به سازمان جلب نماید.
طرح توسعه شبکه نظارت بر اجرای طرحهای مرتعداری، مدیریت چرا و حفظ کاربری مراتع کشور با همکاری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تهیه و جهت اجرا به استانها ابلاغ شد دوره اجرای طرح ۵ سال است و در قالب برنامه های عملیاتی سالانه به اجرا در می آید.

1617
24 بهمن 1394 - 0:00