توافق همکاری مشترک سازمان شیلات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی

سازمان شیلات ایران با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در راستای افزایش بهره‌وری در زنجیره‌های صید تا سفره توافق همکاری مشترک امضا کردند.
توافق همکاری مشترک سازمان شیلات با سازمان نظام مهندسی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس سازمان شیلات ایران در پی انعقاد توافق‌نامه همکاری با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان این مطلب گفت: با امضای این توافق‌نامه مشترک می‌توانیم با کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی، بخش شیلات کشور را مهندسی، علمی و تکنولوژی‌محور کنیم.
حسن صالحی به حضنور مهندسان کشاورزی در توسعه پایدار بخش شیلات کشور تأکید کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در بین اعضای حقیقی و شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی کشاورزی وجود دارد که می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری در این بخش شود.
وی از تشکیل کارگروهی برای پیگیری اجرای مفاد این توافق‌نامه خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش‌های زیادی است که سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌تواند به ما کمک کند مانند افزایش بهره‌وری در زنجیره‌های صید تا سفره، زنجیره‌های پرورش، مجتمع‌ها و مزارع.
صالحی به استفاده از ظرفیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در بحث آبزی‌پروری و مدیریت مجتمع‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر هر مزرعه‌دار، کارخانه‌دار یا محموله‌دار ملزم شود تأیید یک شرکت خدمات فنی مهندسی کشاورزی را داشته باشد شاهد افزایش بهره‌وری خواهیم بود.
وی صید فراساحلی را نیز به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های جدید در بخش شیلات بیان کرد و یادآور شد: صید فراساحلی یکی از زمینه‌های جدید فعالیت است که می‌تواند برای ما و سازمان نظام مهندسی کشاورزی تجربه خوبی باشد و سازمان توانایی‌های خودش را ارزیابی کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، امضای این توافق‌نامه را آغازی برای ایجاد تحول در بخش شیلات کشور دانست و اظهار داشت: حضور دکتر صالحی به‌عنوان عضو شورای مرکزی سازمان و شناخت از ظرفیت‌های سازمان می‌تواند به اجرای بهتر مفاد این توافق‌نامه کمک کند.
احمد کبیری نخستین گام را توانمندسازی اعضا و شرکت‌های خدمات فنی مهندسی برای اجرای این توافق‌نامه اعلام کرد و افزود: امیدواری با کمک دو سازمان بتوانیم گام‌به‌گام در اجرایی شدن مفاد این توافق‌نامه جلو رویم و منشاء تحول در بخش شیلات شویم.
گفتنی است، این توافق‌نامه در هفت ماده تهیه و مدت همکاری این توافق‌نامه از سال 94 به مدت پنج سال بوده و در صورت توافق طرفیت قابل تمدید است.

1158
7 بهمن 1394 - 9:59