نشست تخصصی در خصوص کودهای آلی و ارگانیک و مواد اولیه کشاورزی

کودهای آلی و ارگانیک و مواد اولیه کشاورزی موضوع بحث و تبادل نظر دکتر هاله یحیی زاده نایب رییس سازمان و مهندس محمدی قرار گرفت.
نشست تخصصی در خصوص کودهای آلی و ارگانیک و مواد اولیه کشاورزی

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، در این نشست که روز شنبه 7 شهریور سالجاری در محل سازمان برگزار گردید دکتر هاله یحیی زاده نایب رییس سازمان و مهندس محمدی به همراه جمعی از اعضای سازمان در خصوص مصارف کود آلی و کنترل آن در کشور و سالم سازی خاکهای کشاورزی بحث و تبادل نظر نموده و همچنین به عدم استفاده از میوه ها و صیفی جات به خاطر تجمع نیترات و فلزات سنگین که برای سلامتی مضر است اشاره نمودند.

مهندس محمدی ضمن بیان این موضوع که استاندارد نبودن محصولات تولیدی کشاورزی و استفاده از سموم زیاد برای تولید این محصولات، سلامتی مردم را به خطر انداخته و آسیب رسان خواهند بود،تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در زمینه کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی امکان دسترسی مردم را به محصولاتی که از سلامت لازم برخوردارند را فراهم آورد.
لزوم گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از کودهای آلی و ارگانیک و همچنین رفع موانع موجود در استفاده از آن در راستای اعتلای امنیت غذایی کشور از دیگر نکات مطرح شده در این نشست بود.

1460
14 شهریور 1394 - 15:26